Skoči na glavno vsebino

EKO DAN na OŠ AMS Vrhnika

V ponedeljek, 22. aprila 2024, smo na naši šoli organizirali EKO DAN, ki je bil poln poučnih ekoloških vsebin.

Učenci šestih razredov so se podali v ustvarjalne vode in izdelovali izdelke za prihajajoči pomladni dan. Poleg tega so se poglobili v eko tematiko s sestavljanjem eko namiznih iger, ki so spodbujale trajnostno razmišljanje. Na koncu pa so naši osmošolci še prevzeli vlogo predavateljev ter navdušili s svojim predavanjem o onesnaženosti sveta, Slovenije in naše lokalne skupnosti Vrhnike.


V sedmih razredih smo se podali v zanimiv in poučen projekt z imenom “Pirati plastike”. Ta projekt je bil namenjen ozaveščanju o problematiki plastike in njenem vplivu na okolje. Učenci so raziskovali različne vidike plastike, od njenega nastanka, uporabe, do načinov recikliranja in nadomestitve s trajnostnimi materiali. Skozi interaktivne delavnice, eksperimente in projektno delo so spoznavali, kako lahko vsak posameznik prispeva k zmanjšanju uporabe plastike in ohranjanju čistega okolja.

V prihajajočem članku bodo učenci še sami, podrobneje opisali potek projekta, svoje ugotovitve, osebne izkušnje ter predstavili konkretne korake, ki jih lahko vsakdo stori za zmanjšanje uporabe plastike v vsakdanjem življenju. Skozi njihove zapise bomo lahko bolje razumeli, kako pomembno je ozaveščanje in aktivno ukrepanje pri reševanju okolijskih problemov, kot je onesnaževanje s plastiko.

Osmi razredi so se lotili ureditve šolske okolice z navdušenjem in predanostjo. Najprej so se posvetili vzpostavitvi zeliščnega vrta, ki bo služil kot poučno in estetsko privlačno okolje za vse učence. S skupnimi močmi so zasadili različna zelišča, ki ne le popestrijo okolico, ampak tudi omogočajo učenje o naravi in trajnostni rabi zelišč.

Drugi razred pa je ta čas preplel gredo v atriju šole. Ta prenova je ne le polepšala šolski prostor, ampak tudi spodbudila ekološko ozaveščanje med učenci.

Po tem so se lotili očiščevanja šolskega dvorišča. Pograbili so in očistili peskovnik za skok v daljino ter pobrali večino smeti v okolici šole. S tem so pokazali svojo skrb za čisto okolje ter postavili zgled drugim učencem.

A delo osmih razredov se ni končalo tu. Nato so se lotili izdelave plakatov o onesnaženosti, ki so jih nato predstavili učencem šestih razredov. Ti plakati so bili ne le informativni, ampak tudi vizualno privlačni in učinkoviti pri ozaveščanju o pomembnosti boja proti onesnaženosti.

Skupna prizadevanja osmih razredov so tako prinesla trajne in opazne spremembe v šolskem okolju ter hkrati spodbudila ekološko ozaveščenost in aktivno ukrepanje med vsemi učenci šole.


Deveti razredi so se odločili, da bodo stopili korak naprej v boju proti plastiki in se lotili ustvarjanja bio plastike. Začeli so z obiskom lokalne komunale, kjer so spoznali procese recikliranja in ravnanja z odpadki. Navdušeni nad pridobljenim znanjem so se odločili, da bodo sami poskusili izdelati alternativo konvencionalni plastiki.

Z uporabo znanja kemije, ki so ga pridobili v šolskih učilnicah, so se lotili eksperimentiranja z različnimi naravnimi materiali, ki bi lahko služili kot surovina za njihovo bio plastiko. Po temeljitem raziskovanju in preizkušanju so uspeli ustvariti recepturo, ki je omogočila izdelavo trpežne in biološko razgradljive plastike.

Sledilo je intenzivno delo v šolskih laboratorijih, kjer so skrbno mešali sestavine in preizkušali različne parametre, da bi dosegli optimalne lastnosti bio plastike. Po nekaj poskusih so končno dosegli želeni rezultat – plastiko, ki je bila enako funkcionalna kot konvencionalna plastika, vendar brez negativnih vplivov na okolje.

S ponosom so predstavili svoj dosežek sošolcem in učiteljem, obenem pa so spodbudili razpravo o pomenu in možnostih uporabe bio plastike v vsakdanjem življenju ter njenem potencialu pri zmanjševanju obremenitve okolja s konvencionalnimi plastičnimi materiali.

Celoten dogodek EKO DNEVA na naši šoli je predstavljal izjemno močno in poglobljeno angažiranje v ekološke tematike ter trajnostno delovanje v šolskem okolju. Skozi različne dejavnosti, ki so jih izvajali učenci od šestih do devetih razredov, smo dosegli pomembne cilje ozaveščanja, izobraževanja in konkretnega delovanja v prid ohranjanju okolja.

Učenci šestih razredov so se ukvarjali z ustvarjalnimi dejavnostmi in pridobivali osnovno znanje o ekologiji ter onesnaženosti okolja. Osmošolci so prevzeli vlogo predavateljev ter z navdušenjem delili svoje raziskave in ugotovitve o onesnaženosti sveta, Slovenije in lokalnega okolja.

S svojim delom so devetošolci dokazali, da lahko z znanjem in prizadevnostjo ustvarimo pozitivne spremembe. Z obiskom komunale in ustvarjanjem bio plastike so demonstrirali praktične ukrepe za zmanjšanje uporabe konvencionalne plastike ter spodbudili k razmisleku o alternativnih rešitvah.

Vsak razred je prispeval svoj edinstven del k celotnemu dogodku, ki je poudaril pomen skupnega prizadevanja za ohranjanje okolja in trajnostnega razvoja. EKO DAN ni bil le enkraten dogodek, ampak je postavil temelje za trajno ozaveščanje in delovanje v korist naše skupnosti in prihodnjih generacij.

Mitja Močilar

(Skupno 97 obiskov, današnjih obiskov 2)

Morda vam bo všeč tudi...

Dostopnost