Skoči na glavno vsebino

Slovenščina, 6. c (29. prispevek), za 20. 5.

Šestošolci, pozdravljeni!

Do zdaj ste pri glagolu spoznali sedanji čas, ko dejanje poteka ta trenutek oz. v trenutku govorjenja. Spoznali ste tudi brezčasni sedanjik, ki ga uporabljamo pri ponavljajočih se dejanjih, recimo pri pisanju opisov. Če pa govorimo o dejanjih, dogodkih, ki so se že zgodili, pa uporabljamo preteklik:

  • Včeraj sem rešila veliko nalog.
  • Ali si pomagal doma?
  • Ana je poklicala svojo babico.
  • Starši so opravili že vsa spomladanska dela na vrtu.
  • Ali ste šli kaj na sprehod?
  • Odnesla sta smeti v smetnjak.

Kot vidite, je preteklik zgrajen iz dveh besed: glagola “biti” v pretekliku in glagola, ki se končuje na -l. Pravimo, da je preteklik zložena glagolska oblika.

Glagol “biti: jaz sem, ti si, on/ona/ono je; midva/midve sva, vidva/vidve sta, onadva/onidve sta; mi/me smo, vi/ve ste, oni/one so. Glagol “biti” je ključen pri določevanju osebe in števila glagola.

V DZ, str. 42-46, pod naslovom “Zgodilo se je” preberi navodila in reši naloge. 1. naloga je kratka ponovitev sedanjika, z 2. nalogo pa sledi razlaga novega glagolskega časa. V šolski zvezek oblikuj miselni vzorec z značilnostmi, kako tvorimo preteklik.

Pozdravlja učiteljica Ranka

(Skupno 350 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dostopnost