EKO DAN NA OŠ ANTONA MARTINA SLOMŠKA

Od leta 1970 22. april obeležujemo kot svetovni dan Zemlje. Njegov namen je opozoriti ljudi, da je planet Zemlja, na katerem živimo, minljiv in ranljiv, zato ga je potrebno ohranjati. Na naši šoli smo v tem duhu tudi letos za učence od 1. do 9. razreda organizirali že tradicionalni eko dan. Ta je potekal v ponedeljek, 23. 4. 2018. Njegov namen je, da se učenci skupaj z učitelji posvetimo naravi, se seznanjamo z ekološkimi problemi, o njih razmišljamo in razpravljamo, povemo svoja mnenja, uredimo okolico šole in tako po svojih močeh pripomoremo k čistejšemu in prijaznejšemu okolju, v katerem živimo.  Naš eko dan sta zaznamovala nekoliko drugačen način pouka in veliko druženja v naravi.

 

Učitelji in zunanji sodelavci naše šole so pripravili in izvedli veliko zanimivih delavnic, vse pa so bile povezane z ekološkimi temami. Oblikovali smo tudi skupino desetih šolskih eko novinarjev, ki smo posamezne delavnice tudi obiskali, pridobivali informacije ter pridno beležili in fotografirali vse, kar se je tam dogajalo. Med delavnicami je sledil tudi kratek premor, v katerem smo v atriju pod lipo pojedli malico – polento z mlekom ter jabolko. Vsi smo se strinjali, da je takšna malica na prostem veliko bolj sproščujoča in zabavna kot običajna malica v razredu ali v šolski jedilnici. Želeli bi si jo večkrat in ne samo ob eko dnevih.

 

Proti koncu eko dneva pa smo se šolski novinarji zbrali v razredu, kjer smo strnili vtise z delavnic, naredili analizo svojega dela in pričeli s pisanjem te reportaže. Odločili smo se, da nekatere od obiskanih delavnic v nadaljevanju tudi podrobneje predstavimo.

 

DREVESA PRIPOVEDUJEJO:

Pred šolo imamo 18 let star arboretum, v katerem uspevajo drevesa z vsega sveta. V njem je pet živih fosilov. Učenci, ki so obiskali to delavnico, so nam povedali, da jim je najbolj všeč aravkarija, ki izgleda kot kaktus. Posamezna drevesa so si učenci tudi pobliže pogledali, spoznali lastnosti in njihovo življenjsko zgodbo. Glede na to, da šola z novim prizidkom dobiva nov izgled, so se na delavnici pogovarjali tudi o pomembnosti sklepanja kompromisov med industrijo in okoljevarstvom.

 

EKO BRANJE:

Na tej delavnici smo izvedeli, da so učenci brali kratke članke z ekološko vsebino v reviji GEA. Namen te delavnice je bil, da se učenci naučijo pravilnega navajanja virov in znajo sestaviti kratek povzetek prebranega.

 

EKO PISANJE:

S pomočjo citata z ekološko vsebino in video posnetka na temo pravilnega ravnanja z odpadki so učenci debatirali o sodobnih ekoloških težavah, s katerimi se srečujemo v vsakdanjem življenju. Razmišljali so tudi o tem, kaj in koliko sami pripomorejo k ohranjanju čistejšega okolja. To pa je bil tudi uvod v njihovo pisanje eko zgodb in eko pesmi.

 

ENVIROMENTAL ISSUES:

Učenci so na tej delavnici spoznavali globalne (ekološke) težave, s katerimi se spopada človeštvo. Posebnost te delavnice je bila, da so učenci o ekoloških vsebinah razpravljali tudi v angleškem jeziku.

RECIKLAŽA  MAJIC:

Na tej delavnici so učenci poslušali predavanje o nastanku oblačil. Debatirali so o tem, zakaj oblačila zavržemo. Dobili so različne odgovore: ker so oblačila stara, nam niso več všeč, smo jih prerasli, so poškodovana ali imajo madeže, ki se jih ne da odstraniti. Spraševali so se tudi, kako zmanjšati količino odpadnih majic. Ugotovili so, da dolgoročnih rešitev še ni. Majice pa lahko seveda predelamo v različne druge izdelke (jih recikliramo). Lahko jih podarimo Rdečemu križu ali Karitasu ali pa si jih izmenjamo z drugimi ljudmi. Pri tej delavnici je bilo še posebej zanimivo to, da so učenci tudi sami izdelali vreče iz odsluženih majic.

 

ŠPORT V NARAVI:

Ta delavnica je potekala na travniku v bližini hriba Hruševca. Učitelji so za učence pripravili športne igre s predmeti, ki jih lahko najdemo v naravi. Učenci so uživali v številnih igrah (tek, poskoki, merjenje moči, vrtenje okoli palice, štafetne igre ipd.). Da pa je bilo dogajanje še zanimivejše, so se med seboj pomerili tudi v obliki tekmovanja.

 

VETRNA ELEKTRARNA:

Poznamo različne načine pridobivanja električne energije. Med njimi so tudi vetrne elektrarne, pri katerih s pomočjo vetra pridobivamo električno energijo na okolju prijaznejši način. Na tej delavnici so učenci sestavljali vetrnico in elektro motor. Namen delavnice je bil, da se učenci naučijo izdelati miniaturno vetrno elektrarno.

 

ZASTARELE ELEKTRONSKE NAPRAVE

Na tej delavnici so učenci poslušali predavanje o elektronskih napravah, ki jih srečujemo v vsakdanjem življenju. Namen te delavnice je bil mlade ozavestiti o pravilni uporabi elektronskih naprav in njihovi reciklaži.

 

POTOVANJE KAMNA

Na tej delavnici so se učenci vživeli v vlogo kamnov, ki jih lahko srečamo na vsakem koraku. Spoznavali so njihovo razvojno pot ter kako in zakaj se spreminjajo.

 

UREJANJE ŠOLSKE OKOLICE

Učenci so v sklopu eko dneva urejali tudi šolsko okolico. Obrezovali so živo mejo, urejali šolsko pot, prekopavali mivko, odstranjevali plevel in pometali igrišče, odlomljene veje in suho listje pa so odpeljali na šolski kompost.

 

GOSTOTA SNOVI IN TEKOČIN

Učenci so v tej delavnici spoznavali različne tekočine in njihovo kemijsko sestavo. Ugotovili so, da so nekatere snovi težje oziroma lažje od vode. Naredili so tudi preizkuse, pri katerih so med seboj mešali različne snovi in ugotavljali, katere so lažje in katere težje.

 

LOČEVANJE ODPADKOV

Učenci so se v tej delavnici naučili, da ločimo več vrst odpadkov (embalaža, steklo, nekoristni odpadki ipd.), in da je zelo pomembno vedeti, kam katere odpadke odvržemo. Na zanimiv način – v obliki štafetnih iger – so se učenci učili pravilno ločevati odpadke.

 

UGAŠANJE LUČI

Učenci in učitelji so se na tej delavnici pogovarjali o pomenu varčevanja elektrike. Poseben poudarek so dali pravilni uporabi in ugašanju luči.

 

MOZAIK IZ MAVCA

Na tej delavnici so se učenci učili, kako spremeniti snov iz tekočega v trdno agregatno stanje. To so naredili z mešanico vode in mavca, ki so jo nalili v posebne posodice. Nato so počakali, da se strdi in tako izdelali zanimive mozaike.

 

IZDELAVA EKO PAPIRJA

V tej delavnici so učenci iz odpadnega papirja izdelovali nov papir. Odpadni papir so zmočili in premešali v mešalniku, da je nastala gosta kaša, ki so jo kasneje v tankem sloju razporedili na posebna sita. Ko se je vsebina sita posušila, so dobili recikliran papir.

 

Vsi skupaj se strinjamo, da bi naša šola potrebovala več podobnih dni, kot je eko dan, saj so takšni dnevi bolj sproščeni, zabavni, do novega znanja pa pridemo na zanimivejši način. Z vsakim takšnim dnem postanemo tudi bolj osveščeni in se bolje zavedamo škode, ki jo povzročamo planetu in s tem tudi samim sebi.

 

 

Šolski eko novinarji:

Luka Plevnik, 5. a

Nina Bratina, 7. b

Zoja Vučko, 7, b

Van Vučko, 7. b

Nina Stojanov Tomažič, 8. a

Ana Marija Kroupa, 8. a

Lana Bogunič, 8. a

Neža Bratina, 8. b

Dora Smole, 8. b

Anja Osredkar, 9 b

 

 

(Skupno 301 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...