Ogled filma “Radikal”
Zadnji dan pred jesenskimi počitnicami smo šli v kino.
V kinu na Vrhniki smo si ogledali film z naslovom »Radical«, ki ga ponuja Kinodvor v okviru filmske vzgoje v Art kino mreži Slovenije.
Mehiški film (premiera 2023) režiserja Christopherja Zalle je posnet po resnični zgodbi in je prejel nagrado občinstva na festivalu Sundance.
Zgodba je postavljena v obmejno mehiško mesto, v osnovno šolo, v kateri učenci sodijo med najslabše v državi. Njihov svet je poln nasilja, revščine in podkupovanja, v razredu pa vlada vzdušje zlagane strogosti in discipline. Vrata šole so zaklenjena z verigo, ob vhodu učencem pregledujejo torbe. Usode učencev so različne in skoraj brezupne (starejša sestrica mora skrbeti za mlajša bratca in kasneje še za dojenčka in ne more nadaljevati šolanja; dečka novačijo člani tolpe, če ne …; ko se upre, ga doleti žalostna usoda; starši ne vidijo nadarjenosti svojih otrok in imajo šolo za izgubo časa …) Šolo zapuščajo tako učenci kot učitelji, malodušje se loteva tudi ravnatelja, ki ne vidi rešitve. Z novim šolskim letom pride nov učitelj, ki se odloči poskusiti nekaj povsem drugačnega. Prizadeva si prebuditi radovednost učencev, predvsem pa jim pomagati, kako bi učenci lahko uresničili svoje zmožnosti. V poučevanje uvede korenite spremembe, nevsakdanje prijeme in … rezultati presenetijo vse.
Odzivi naših učencev so bili zelo različni …
»Na šolo je prišel učitelj Sergio, ki je otroke začel drugače učiti. Učenci so pridobili zaupanje in dosegli najboljše rezultate na NPZ.«
»Film je bil zelo dolgočasen in dolg … Ni mi bilo všeč, da Palomin oče ni verjel v Palomo … Določenih prizorov sploh nisem razumela.«
»Ne glede na to, v kakšnih okoliščinah živiš, nikoli ni prepozno … To, kar je izven okvirjev, ni nujno slabo … Vsak ima svoj talent, ki ga mora razvijati.«
»Načini učenja so bili drugačni, rezultat so bile zabavne in poučne ure … Film mi je odprl oči.«
»Pri nekaterih učencih je učitelj Sergio videl znanje, ki ga drugi niso. Vsem je pomagal samostojno graditi samozavest in upanje … Ne obupaj nad svojimi sanjami, mogoče se bodo uresničile.«
»Učitelj je učil otroke, kar jih je zanimalo. Otrokom je bila šola kar naenkrat všeč, tudi ravnatelj je spoznal, da učenje ne pomeni, da sediš v klopi cel dan, ampak da moraš pokazati, kakšne so stvari v realnosti.«
»Ta film je hotel sporočiti, da se učimo to, kar nas zanima, in da ni pomembno, kako se učimo.«
»Sporočilo filma je, da je pomembna motivacija za učenje, da vztrajamo v svojih sanjah, četudi so te izven okvirjev, in da nikoli ne obupamo. Tudi učitelj Sergio ni nikoli obupal nad svojimi učenci.«
»Učitelj Sergio se je odpovedal svojemu avtu, da je lahko otrokom priskrbel računalnike.«
»Učitelj je učence učil tako, da jih je samo vprašal, kaj si želijo. Potem so se to tudi učili. Na koncu so na NPZ dosegli zelo visok rezultat.«
»Všeč mi je bilo, ko je učitelj vse učence spodbujal. Ni mi bilo všeč, ko so ustrelili Nica. Vsebina filma je govorila o strašni spremembi. Bilo je preveč nasilja. Najbolj me je ganil del, ko je nekdo umrl. Bilo je tudi malo romantike, besa in smešnih dogodkov.«
»Film mi je bil srednje všeč zato, ker mi kriminalke niso najbolj všeč. Težko mi je bilo gledati otroke v revščini. Všeč mi je bil pa zato, ker je učitelj otroke razvedril z učenjem na poseben način.«
»Življenje v Mehiki je zelo nevarno. Živijo v zelo težkih razmerah in v veliki revščini. Učenci nosijo v šolo tudi orožje, saj to ni nič nenavadnega, ker je tam veliko mafije. Moje mnenje je, da je film dal misliti, v kakšnih razmerah živijo nekateri.«
»Všeč mi je bila mafija, ker je mučila ljudi. Bilo je slabo, ker ni bilo veliko napetosti.«
»Slabo, ker je bilo premalo streljanja.«
»Film sem ocenil z oceno 7 zaradi nezanimivosti. Zelo bi mi bilo všeč, če bi incident mafije dejansko posneli, ker bi bilo tako bolj zanimivo.«
»Govorilo se je o učitelju, ki je odšel učit v najslabšo šolo v Mehiki. Učil je učence drugače kot ostali učitelji. Tako jim je pomagal, da so odlično odpisali NPZ. Najboljša je bila Paloma. Moja ocena je 6 od 10, ker je bilo bedno in sem skoraj zaspal.«
Po ogledu filma so se učenci pogovorili z učitelji o vsebini filma in pisali oceno filma ali zapisali svoje vtise o filmu. Kot lahko preberete, so njihovi odzivi res zelo različni …
Zapisala:
Ranka Keser, mentorica dejavnosti