SKRB ZA ŠOLSKO OKOLICO V PODALJŠANEM BIVANJU

Ker v naši šoli pogosto poteka pouk v naravi, imamo v njeni okolici veliko umetnih ekosistemov. Z njimi lahko otrokom lažje predstavimo delovanje naravnih procesov, veliko vrst različnih organizmov ter druge značilnosti narave, ki jih v razredu ne bi mogli prikazati. Za naš arboretum in šolsko mlako je v veliki meri zadolžen naš hišnik, visoko gredo in zeliščni vrt pa obdelujejo učenci naše šole. Za sajenje zelenjave in zelišč so zadolženi učenci naravoslovja in biologije. Vsak razred ima dva ali tri ekopredstavnike, ki skrbijo za sajenje in gnojenje rastlin. Ker pa ekopredstavniki ne morejo biti odsotni od vseh ur pouka, smo v ta projekt vključili še učence podaljšanega bivanja. Njihova naloga je skrbno zalivanje rastlin, prekopavanje in odstranjevanje plevela.

Na sliki 1 in 2 lahko vidimo, kako otroci odstranjujejo plevel iz našega zeliščnega vrta. Da jim je delo bolj zanimivo, ga navadno spremenimo v igro. Učence razdelimo v skupine po tri, te med seboj tekmujejo, tako da v določenem času iz zeliščnega vrta odstranijo čim večjo količino plevela. Zmagovalna skupina ima privilegij, da si izbere dejavnost, ki jo bomo izvajali naslednjo uro podaljšanega bivanja. Pri tem se otroci naučijo prepoznati različne vrste zelišč po vonju in samem izgledu rastline. Naučili pa so se tudi ločevati plevel od »koristnih« rastlin na vrtu.

 

 

 

 

Slika 1 skupinsko odstranjevanje plevela v OPB

 

 

 

 

Slika 2 Odstranjevanje plevela v OPB

Da bi si prihranili čim več dela z odstranjevanjem plevela in bi še dodatno olepšali naš zeliščni vrt, smo na predele, kjer ni zelišč, nasuli smrekove sekance. Te do neke mere onemogočijo rast plevela in dajo našemu zeliščnemu vrtu videz urejenosti (slika 3).

 

 

 

Slika 3 Končna oblika našega eko vrta

Po dolgem poletju smo morali poskrbeti tudi za našo visoko gredo. V njej smo pomladi nasadili veliko različnih vrst zelenjave in zelišč. Čez poletje pa je neobdelane dele visoke grede zapolnil plevel. Poleg tega je rast zelišč in zelenjave ušla nadzoru in visoke grede so izgledale povsem neurejeno.

Ker smo pri naravoslovju mislili posaditi  jeseni v visoke grede jagode, smo v podaljšanem bivanju poskrbeli, da smo iz gred počistili vse, kar je bilo v njih zasajeno (slika 4).

 

 

 

Slika 4 Čiščenje visokih gred

(Skupno 287 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...